lördag 21 december 2013

Julgranspyntning och himla massa - DEN ÄR INTE ÄTBAR!

Ett av mina barn ska alltid "maka den?" när han ser något nytt i någon slags form som skulle vara ätbart. Jästen jag handlade hem häromveckan utvecklade ett storslaget gråtanfall när han förstod att han INTE fick smaka. Detsamma igår när vi skulle klä granen igår och två av "kulorna" ser ut som äpplen.

Jag har redan bitmärken i andra prydnadsäpplen av en annan av mina söner, jag anar ett släktband där. Och ville inte ha bitmärken i dessa också. Egentligen främst för att de här äpplena är "sockrade" så hade han bitit tag i dem hade han också ätit upp en massa småpärlor.

Hur som helst, granen är pyntad. Katten försöker riva ner kulorna. Pojkarna tjatar på gubben om att få äta upp polkagrisstängerna i granen. Hunden är skitglad över att inte bli fråntagen sin plats i vardagsrummet men lite olycklig över att det nu finns en ny skön matta som han skulle kunna ligga på men det är en gran i vägen. Jag börjar få små känningar av julkänsla och gubben snorar.

Det är så här en julpyntning ska vara va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar