torsdag 9 januari 2014

Jag känner ett beroende komma smygande

Av min nyfunna hårfärg. Jodå, det är säkert. Jag hörde talas om det här innan jag köpte hem pulvret med henna. Det fanns en risk för att bli beroende och sanna mina ord - jag är på den vägen. Det känner jag skarpt. 

Förutom topparna som jag "förstörde" i blonderingen för några veckor sedan så blev håret efter bara en behandling mycket bättre i kvaliteten. (hoppas, hoppas att det håller i sig!!) Det känns lite som att jag suttit med en inpackning i håret i flera timmar, vilket å ena sidan ju är helt sant. Jag hade ju den där blandningen i håret i flera timmar!

En av planerna förra helgen var att köpa ett paket pulver till för att vara förberedd här hemma inför nästa omgång, men nja den var slut i affären så jag får vänta till den här helgen eller nästa. AHH - mitt begär då?? Okej, jag överdriver liiite. Ynkapyttelite.

Faktiskt.

Jag visste ju att ångra en färgning med henna inte var ett alternativ eftersom det aldrig går att förutspå resultatet om jag skulle färga med en metallisk färg på hennan. Så det går ju att säga att mitt påbörjade beroende är lite bra? Eller hur? För visst vore det hemsk om jag skulle ångra mig nu och bara: Nej fy fan, så här vill jag inte se ut! och så går det inte att fixa! På ett vettigt sätt alltså.


Vilken jäkla tur att håret blev helt outstanding underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar