lördag 25 januari 2014

Januarikalenderrejs

16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum.

I mitt sovrum finns en liten smyg som är ytterligare ett ställe i huset där vi samlar på oss alltiallogrejer. Det är en väldigt bra smyg, den rymmer väldigt mycket grejer.


Det tråkiga är bara att vi måste rensa där ibland för att få plats med med grejer..

17. Den bästa osten är ju som vi alla vet…

OSTEHAPS! Och brieost såklart.

18. Hepp! Dagens filmtips.

En film som jag nyligen såg och som grep tag i mig nått så otroligt var 12 years a slave. Grym handling om en grym tid.

En annan film som jag nyligen såg, men inte kunde titta på hela pga ja - barn, är Frozen. Barnfilm, också helskön och en jätterolig wow-upplevelse när en disneyprinsessa för första gången säger att "hon inte får gifta sig med en man som hon nyss träffat". (Drottningen säger till sin syster)

19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång.

Fasen, jag har gjort många fynd. Många blunder också för den delen. Men det bästa fynder som jag kan komma på nu är en barnstol i äldre modell. Sån där pinnmodell. Häng kvar jag googlar fram en bild!


Ja, alltså. Stolen är undanplockad just nu och jag orkade inte gå ner till källaren. Men den plus en barnpulka blev ett bra fynd för nästan fem år sedan, 20 kr eller nått sånt för båda två.

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

FILMEN OM MITT LIV SÅKLART! Där skulle det definitivt krävas ett pistolhot för att jag ska gå med på att leva om skolåren igen. Jisses.

21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen.

När dagen har fungerat någotsånär som smärtfri, alltså knappt inga bråk. Barnen som hjälper till frivilligt utan att börja bråka om vem som ska lägga dit JUST DEN gaffeln på JUST DEN platsen och så vidare. Det är en stor high five på det!

Eller när jag lyckas göra ärenden med barnen i släptåg. HIGH FIVE!

Eller när jag lyckas handla kläder till mig själv på en shoppingrunda där jag ska handla kläder till mig själv. HIGH FIVE!

Eller när jag lyckas komma ihåg saker. HIGH FIVE!

Jag har inte så höga förväntningar, eller?

22. Kolla! Här är en favoritbok från min bokhylla.

Hehehehe.. He. He. He.. Bokhylla? Seriöst? Tror kalendermakaren att jag har en bokHYLLA? Jag har ingen aning om var mina böcker hamnar efter att ungarna fått tag i dem. Jag hittade för ett tag sedan ett fodral till en bok jag velat läsa ganska länge och som är helt väck.

I bästa fall har jag en kasse att lägga böckerna i längst in i garderoben. Och någonstans där (eller någon annanstans) ligger en av mina favoritböcker.



Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross

Förstår du hur exalterad jag blev nyss när jag hittade en länk till IMDB, DET FINNS EN FILM OCKSÅ!

23. Hepp! Dagens musiktips.

Hmm, musik. Jo - Nickleback, Foo fighters, Bryan Adams. De är bra. jag lyssnar på så mycket blandat att ajg aldrig kommer ihåg vad banden eller artisten heter. Just nu är jag inne i en Johnny Cash-period till exempel.

Mitt tips - topplistor av vilket slag ditt humör för dagen än är!

24. En grej jag borde ta tag i.

Okej, beredd?

  • Badrummet
  • Sovrummet nere
  • Hallarna
  • Garderoben
  • Byta om till vettiga kläder
  • Städa
  • Tvätta
  • Ta fram mat
  • Fotoboken till Hampus över hans första år (sebbe fick sin i fyraårspresent eller nått, så än har jag tid på mig)
  • En kopp kaffe till
  • Skaffa nytt batteri till datorn
  • Och
  • Vidare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar