tisdag 14 januari 2014

Öppen fråga till Beatrice Ask

Hej Beatrice Ask!

Jag har med anledning av den nu senast diskuterade våldtäktsdomen fått en fantastisk möjlighet, men vill bara dubbelkolla med dig så att det inte skett ett missförstånd.

För att göra en lång historia kort så fick jag mitt andra barn nu i somras och upplever med två barnstolar, barnvagn mm (du vet säkert hur det är) att min Skoda Fabia blivit lite trång. Dessutom är det en 07:a så den börjar bli gammal. Min granne har en jättefin mycket större bil som jag sneglat på ett tag. (Vi delar carport så jag har möjlighet att se den på nära håll.) Så när vi häromdagen möttes i ett av vinterns gråa skyfall in imellan husen och carporten - jag släpandes på min bebis i sitt tunga babyskydd - gav han mig ett vänligt leende, som jag bara kan tolka som ett tyst medgivande till att jag kan ta hans bil. Han förstod min situation, det kände jag tydligt.

Nu vill jag bara dubbelkolla med dig innan jag tar bilen att det, om det mot all förmodan skulle bli så att han polisanmäler mig sen - man vet ju inte, han kan ju ångra sig, sådant händer ju - att det kommer kunna ställas utom allt rimligt tvivel att jag hade för avsikt att stjäla bilen. För det har jag ju inte. Vi har en tyst överenskommelse bara.

Tacksam för snabbt svar!

Med vänlig hälsning
Lina



Text från Linas statusuppdatering på Facebook. Kunde inte sagt det bättre själv, så varför inte kopiera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar