lördag 12 april 2014

Stora sonen fyllde en hel hand!

Det är stort det där, väldigt stort! Speciellt eftersom födelsedagsbarnet längtar till skolstarten nästa år. Att fylla en hel hand betyder ju att det snart är dags. Var tar åren vägen egentligen!!??

Födelsedagen spenderades till största delen hemma, Sebbe fick naturligtvis bestämma reglerna för dagen och de var ganska enkla:

  • Leka ute
  • Korv till lunch, hamburgare till middag
  • Äta tårta på stranden
Sagt och gjort, vi spenderade dagen utomhus och på förmiddagen var vi hemma på trädgården. Plockade "ris" och påskpyntade. 
Korv- och marschmallowsgrillning såklart!
Efter lillebrors vila åkte hela familjen in till stan för att hämta ut ett kilo godis på Maxi som vi fick i påskpresent. (Jag tror inte att godiset håller ända till påsk...

Eftersom tårtan skulle ätas på stranden gjorde vi oss sedan iordning för ett tårtkalas med våra "grannar" på stranden. Som varje gång vi hittar på sånt där bus tänker jag "och varför gör vi inte sånt här oftare?" vilket jag inte har ett bra svar på. Lathet kanske? Därför är det bra med påhittiga barn som får sånna idéer!

När jag frågade Sebbe vad som var bäst med dagen svarade han: Paketen! Och tårtan. Och att vi hälsade på Es mormor!

Även om det tog ett tag för barnen att somna efter en sån här dag, så skulle jag lätt kunna påstå att de somnade gott och snabbt (allt är relativt). 

Grattis igen skruttunge!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar