söndag 14 juni 2015

Lägg av eller börja på riktigt!

Efter flera dagar med ökande, i både antal och styrka, förvärkar säger jag nu: LÄGG AV ELLER BÖRJA PÅ RIKTIGT!

Jag vet att det ofta sägs att om en är osäker på om det är en förlossningsvärk eller en förvärk så är det en förvärk. Men jag har liksom haft fel två av två gånger och känner mig lika nybörjaraktig nu som första gången. Med skillnaden att jag till varje graviditet känt lite mer av allting. Inte så konstigt att jag känner många förvärkar nu alltså.

Det är knappt tre dagar kvar innan vräkningen heller. Jag har aldrig gått längre än 38 veckor som gravid och enligt första uträkningen för BF (beräknad födsel) är det typ nu. Enligt ultraljudet har jag ytterligare någon dag på mig. Suck...

Störande. Spännande. Och en aning irriterande.

Första doppet häromkvällen och jädrans vad skönt det va i vattnet! Okej, jag fick sega mig i som det vattenfegis jag är men jag gjorde det. Fast den som gillade kvällsbadet mest av alla va nog Orux som vägrade gå upp. Och han till o med började apportera pinnar i vattnet - han har a l d r i g gjort det tidigare. Det är inte klokt vilka knasigheter gamla gubbar börjar med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar