söndag 12 juli 2015

Nya färdigheter att skriva in på CVt?

Det är otroligt så mycket det går att göra med en hand upptagen med att hålla en bebis.

Som att snabbstäda toan.

Laga mat.

Bädda rent.

Knyta skosnören.

Bajsa. 

Det som jag inte klurat ut riktigt än är att vika tvätt. Och hänga upp blöt tvätt. En kan ju tycka att jag borde lärt mig från de andra två gångerna men nja, inte riktigt. De har liksom velat bli burna på olika sätt. Och desutom var jag inte lika "äventyrlig" med min äldsta. Det går ju lugnt att påstå att tvätthögen ökat markant sedan familjen vuxit från två vuxna till två vuxna och tre barn. Kan lugnt påstå det.



Funderar också på vad etiketten för nya lilla pyret ska kallas. Lilla kopian kanske? Eftersom de är så otroligt lika varandra de här syskonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar