fredag 21 oktober 2016

Det kliar i fingrarna

Bestämde mig för ett tag sedan att göra ett till blogguppehåll. Det har blivit många nu på sistone och det har att göra med att jag hinner inte. Jag hinner inte med sånt jag vill göra, jag hinner knappt med sånt jag måste göra. Och då är valet enkelt. Bloggen hamnar i träda.

Det brukar gå bra ett tag, men sen börjar det klia i fingrarna - jag älskar ju att skriva! Jag absolut älskar att se tankarna ta form i text. Det gör ofta att mina helsnurriga tankar reds ut och jag förstår min egen tankegång. Låter det knäppt? Ja, kanske. Men så är det.

Har kunnat landa lite igen och därför kan jag blåsa liv i bloggen en stund.

Önskar ibland så hårt att livet vore enkelt. Åtminstone de här vardagsgrejerna som annars tar så mycket på krafterna och tiden. Vem kunde ha anat att jag som hatade att städa som yngre känner en stress över smutstvätten som väller ut från tvättkorgen? Inte jag i alla fall. Men det gör den.

Hur som haver. Känns skönt att vara tillbaka en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar