torsdag 17 november 2016

Grattis hela laget runt!

Idag för eh, tio år sedan, fick vi nycklarna till vårt hus och det firades med att köpa formfranska och skinkost på tub i närmaste affär och sen en lång fika i huset. Jag har även för mig att vi fixade fram en luftmadrass och sov första natten i huset den kvällen. I vardagsrummet utan varken tv eller andra bekvämligheter.

Orux trivdes från första stund eftersom han kunde gå in och ut precis som han ville.

Jag kommer även ihåg att bland det första som vi flyttade in i huset var min brudklänning. Eftersom vi inte hade skickat ut inbjudningskorten ännu och det fortfarande var hemligt så fick vi smyga med den innan det stora flyttlasset gick. Ja, det kan ha varit så att klänningen, några plastblommor och luftmadrassen som fick flytta in i huset först.

Idag fyller även min svåger år - stort grattis till dig också! (Det var faktiskt du som kom upp i tankarna först och sen huset, men jag gissar att du inte vill ha allt för mycket uppmärksamhet här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar