söndag 13 december 2009

Pulkapremiär!

Första snön kom igår, som ett brev på posten faktiskt, och idag var det inte sämre än att det snöat i princip hela dagen. Mysigt värre på tredje advent och Lucia-dagen!

Lilla skrutten och jag bestämde oss för att åka lite pulka också, han har ju aldrig sett snö så det blev stora ögon när vi kom utanför dörren. Tyckte väl pulkan var lite konstig men protesterade inte ett dugg medan jag spände fast honom och så. Sen bar det iväg många varv runt huset, runt buskar och träd, upp o ner i backarna på gården. Så fort jag vände mig om började han skratta och vifta med händerna, gissar på att pulkaåkning var väldigt roligt o att han inte ville att jag skulle stanna och att det blir en hel del av den varan när snön ligger på backen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar