fredag 11 december 2009

Undrar när snön kommer..

..snart är det ju mitten av december och det har bara snöat en gång. Och då la sig snön inte speciellt länge. Vi firar jul i småland i år och det skulle inte skada om det för en gång skull kunde komma lite snö innan jul istället för efter. Hmm, får väl ta o lägga in en beställning hos de som bestämmer vädret. ;-)

Hade funderingar på om jag skulle julpynta lite till idag, men sen kom jag på en viktig grej... Lilla sonen reser sig mot allt han kan nu så det blir nog inga dukar eller mer julpynt, det är snarare så att jag måste plocka bort grejer nu.
Har bebissäkrat badrummet lite, tagit bort alla rengöringsflaskor och annat skoj som han kan tänkas ta och äta. Och lagt in handdukar i våra hyllor istället för vanliga toagrejer. Så nu är det fullt i skåpen och ser inte lika rensat ut längre, men vad gör det? Nu behöver jag ju inte ha hökögon på honom så fort han närmar sig badrummet, nu räcker det med vanliga mammaögon. ;-)

Det blir en dag med lathet, småplockande och tvättning för min del. Inte det roligaste, men har man inte tråkigt ibland så kan man väl aldrig uppskatta det roliga antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar