lördag 23 januari 2010

Babysim och funderingar

Går på babysim en gång i veckan, och har gjort det sen i somras, och lillkillen verkligen älskar det! Men efter juluppehållet var han inte sig själv, höll sig stenhårt i antingen mig eller mannen. Idag var första gången vi badade allihop tillsammans efter upphållet och det gjorde underverk på pojken. Att "simma" mellan mamma o pappa var en sån höjdare att flera runt ommkring t.o.m skrattade åt hans entusiasm (stavas?)! Härligt att se att hans gamla glädje har kommit tillbaka!

Går runt med några funderingar om framtiden... Jobb eller plugg - jobb eller plugg... vad ska man välja, satsa på? Jobbet jag hade innan föräldraledigheten känns väääldigt långt borta och det är inte alls säkert att man kan/får komma tillbaka dit, inte på samma uppdrag iaf. Och det känns faktiskt lite ruttet om jag ska erkänna. Så jag har börjat kolla in lite utbildningar och ju mer jag tänker på det dessto mer lockande låter det faktiskt. Har enbart kollat efter närliggande utbildningar och inga kurser - vill inte läsa för läsandets skull. Ska jag plugga ska det även vara till något vettigt, så det jag har hittat är en utbildning till tandsköterska, typ. Låter det något för mig måntro? Kan ni se mig som en som gräver runt i era munnar?
Ja, vi får se hur det blir i slutändan. Ska nog iaf söka mig in till utbildningen, sen får vi ju se om jag kommer in. Det är ju ett rätt så tvärt kast mot det jag sysslat med innan eller det jag är utbildad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar