fredag 17 september 2010

Höst på ingång - wohoo!!

Kanske är jag ensam om att känna så, men iår är det faktiskt skönt att hösten är på väg! Sommaren var lång, varm, solig och jag kunde utnyttja den nästan till max. Nöjd, mer är nöjd faktiskt.

Igår när jag klev ut ur husets varma goa vrå regnade det, inte mycket bara så där höstigt skönt regn. Sånt regn som man sen gnäller sig hes på när det börjar närma sig vintern. Hehe! Att man aldrig kan vara nöjd va? Men nu är jag ju faktiskt det. Nöjd. Nöjd med att börjar blåsa kyligare, känna hur det blir iskallt när solen går i moln, uppskatta hur skönt solen värmer när den kommer fram igen, kunna vistas ute utan att bli anfallen av diverse småkryp, kunna gå i skogen utan att känna det som att man går genom en stinkande bastu.

För en gång skull sitter jag inte o längtar till nästa sommar, tillbaka till värmen, till de ljusa kvällarna. Tänk vad härligt att kunna tända ljus inne och mysa på kvällen, utan att klockan måste vara över midnatt och att det ändå inte är så pass mörkt för att mysstämningen ska bli på topp i ljusskenet.

Det känns ovanligt att vara en av dem som är nöjd över vädret (när det inte är sommar, solsken och nästan vindstilla alltså). Har betraktat de personerna lite i smyg och undrat hur man egentligen kan vara nöjd över att det blir mörkare, kallare och nästan dystrare -  men nu vet jag. Och det är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar