onsdag 2 mars 2011

Back to work

Igår var min första "lediga" dag. Urk. Vill inte vara ofrivilligt ledig. Nu lät det dumt, jag vet. Jag vill ju vara med sonen så mycket jag kan, absolut. Men jag gillar att jobba, jag gillar min vardag. Och att vara ledig när ingen annan är ledig är skittråkigt.

Läste i måndags att det skulle vara så fint väder, phöö. Det verkar ha kommit idag istället. Nu är det klarblå himmel utanför fönstret, känns underbart. Våren är på gång!

Gårdagen började med lek och stoj inomhus, efter lunch o vila (och en betydligt gladare pojk efter tuppluren) gick vi ut och lekte i snön. Hade glömt hur roligt det är att gräva tunnlar i snön.
Vi har också turen att ha en sluttande tomt, jajamen - pulkabacke! Sonen gick in för det hårt och Brrr-ade hela vägen ner och hejade på mig att springa uppför "backen" sen. Vem behöver lämna tomten för att motionera egentligen? Träningsvärk idag? Oja!

Planerar redan för vad sonen o jag ska hitta på nästa vecka på mina lediga dagar. Älgparken i Virum är en het kandidat! Liksom en heldag på biblioteket. Någon som nappar o vill följa med?

---------------

Ähh, va fasen!? Nu såg jag att älgparken inte hade öppet! Öppnar inte fören 1 maj. Snyft! Jag som ville se älgarna... =(

3 kommentarer:

  1. Din arbetslösa syster och hennes huligan till son kanske?

    SvaraRadera
  2. Fast det där med huliganson vet jag inte om jag håller med om. Eii som är så snäll o tyst jämt. ;)

    SvaraRadera