onsdag 6 april 2011

Tråkigt att göra men huuu, vad skönt det är efteråt!

Nu är vi klara, min man och jag, äntligen. Ofy saten, det luktar så gutt här inne nu!

Jag pratar om städning, vad pratar du om?? Snusk! Storstädning med gigantiskt S, det har vi hållt på med hela förmiddagen. Medans sonen är på dagis o leker. Den lyllosen!

Nu doftar det Grumme Citron i hela huset. Mmmmm!! Det doftar så gott, så rent. Jag gillar verkligen Grumme Citron, gör inte du?

Det enda som saknas är att kunna hänga ut lakanen som jag tvättat, det är en lukt som slår Grumme Citron. Nytvättade lakan som torkat ute. Sån lukt borde finnas på flaska, så man kan skvätta ut det lite här o var i huset. Då skulle jag gå o sniffa hela dagen lång. Hög som ett hus skulle man väl bli också av allt hyperventilerande, men det vore det värt.

När jag gick o torkade golvet dök en tanke upp. I sommar, då kommer jag behöva torka golven minst två gånger i veckan (det kanske är så ofta ni torkar golven, men definitivt inte jag) pga allt saftspillande och myrinvasionen som säkert skulle följa. För att inte tala om alla getingar det skulle dra in. Saften alltså. Men jag ser inte fram emot den delen av sommaren, nån som ställer upp som första moppare?? Snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar