måndag 23 april 2012

Skillnad mellan barn nr ett och barn nr två - part II

Idag var vi till BVC med bägge barnen; 3-årskontroll för den ena och vaccination för den andra. Kul att se hur mycket Sebastian har vuxit sen sist, det var ju liksom ett år sedan vi var där med honom.

Men det var inte hur mycket bägge pojkarna ar vuxit som slog mig idag, det var det här med skillnaden mellan första och andra barnet. Hur mycket man lägger på minnet. Okej, när vi var på kontroller med Sebastian när han var liten visste jag exakt - E X A K T - hur mycket han vägde, hur lång han var och hur siffrorna hade sett ut gången innan. Stenkoll. Verkligen.

Nu?

Jaaa.... Jag vet att vi sa att Sebastian är 98 cm lång och att Hampus väger, öhm, över sju kg iallafall. Straxt över sju och ett halvt kg till o med. Men alltså, den där kollen jag hade förut. Den är borta. Totalt borta. Och idag glömde vi båda barnens gröna böcker (de där fylla-i-böckerna man får från BVC) så jag kan inte tjyvkika där heller.

Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar