tisdag 3 juli 2012

Jag utmanar mig själv

Jag skrev för lääänge sen att jag inte längre skäms när jag glömt att raka benen och vandrar iväg till badhuset. Lite sant är det, för jag skäms ibland. Och speciellt nu på sommaren känns det som att alla glor på mina ben o tycker att jag är äcklig.


Men så tänker jag så här. VEM säger att jag endast får kalla mig kvinna om jag har rakade ben? VEM säger att jag måste sminka mig för att kunna gå ut utan att få en massa "vad trött du ser ut" eller liknande? VEM säger att jag måste följa normen med timglasfigur, svallande hår, plutande läppar och pumps för att kallas kvinna? För att inte bli ifrågasatt.

Min kropp har skapat och bärt två barn. Fan, min kropp har närt och fött två barn! Mina former ÄR kvinnliga med gäddhäng och tigermage.

Och om MIN kropp nu också har bestämt sig för att det ska växa ut mörkt hår på benen - SO BE IT!!

Jag är fan mer kvinna än de där våpen som hävdar att de av egen fri vilja rakar sig både här och där UTAN att ens reflekterat över varför de gör som de gör.  

Så ja, jag utmanar mig själv (för det är jävlar en process att komma på vad jag tycker och stå för det) och rakar inte benen för att jag måste. Jag vägrar skämmas för min tigermage och hängpattar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar