onsdag 12 september 2012

Dag 12 - 10 saker du inte visste om mig

Jaha, ännu ett sånt där svårt skrivet inlägg. Jag är ju faktiskt ganska öppen med det mesta på bloggen och har faktiskt, hör o häpna, inte så värst många dolda sidor. Men jag ska göra mitt bästa. En hel del har jag ju redan avslöjat också genom tidigare 30-dagarsinläggen.

Jag träffade min man första gången på en konfirmationsresa, då var jag 14 år ungefär. Det klickade, för honom, direkt och för mig tog det väl en sisådär fem minuter. Fast jag kommer ihåg att min första tanke var "MEN GUU VAD SNYGG!!!" Och att jag blev skitsur på en kompis som lovat att vi skulle sitta tillsammans på bussresan (skulle åka på skidresa med konfirmanderna till Åre) och hon satt brevid någon annan.

När jag växte upp var jag så trött på allt och alla i hemtrakten att jag tidigt bestämde mig för att flytta lååångt bort så fort jag kunde. Tjaa, jag kom cirka en-två mil och trivs riktigt bra. Det närmaste jag kom att bryta upp med hemtrakten var att inte plugga på gymnasiet i Oskarshamn utan jag valde Västervik istället. Och då medieprogrammet. Så jag har pluggat grafisk kommunikation i tre år och hittade verkligen mitt calling här i livet. Synd bara att jobben inte infaller under samma tak.

Jag var och är fortfarande löjligt förtjust i serien Gilmore girls. Och när den sändes på TV såg jag till att inte bli störd. Så till den milda grad att jag vägrade svara i telefon eller till och med drog ur kontakten för att inte bli störd. Nu samlar jag på DVD-boxarna och är inte fullt lika besatt. Nu kan jag ju pausa om jag blir störd.

Jag kan vara en otroligt irriterande paragrafryttare ibland. Och kan hålla fast vid mina principer, hur korkade de än kan tyckas, likt Rose som håller fast vid Jack på Titanic.

Jag avskyr Woody Allen-filmer. Och detta trots att jag aldrig sett en enda HEL film någon gång. Blotta åsynen av den där snuskgubben får mig att stänga av. Och min absoluta favoritfilm är Dansar med vargar. Inte för att det är Kevin Costner med utan för att det är en varg med. Jag har en speciell förkärlek till de vilda djuren. Men hoppas faktiskt inte, kanske märkligt men ändå, att de ska rota sig i Sverige igen. Sorry, men det gör jag inte.

Under en tid på högstadiet tränade jag boxning, ångrar så grymt att jag slutade! Och det är en träningsform jag stortrivdes med. Jisses, vilket bra sätt att få ur sig vredet! Jag lyckades imponera en gång på tränaren genom att jag slår lika hårt med både höger och vänster. Men var tvungen att sluta när jag inte längre kunde ta mig till och från träningen. Jag brukade få göra straffsitups eller liknande när jag kom för sent varenda gång. Tills tränaren fråga varför och jag fick förklara att min buss kom in vid samma tid som träningen började och jag då var tvungen att springa från centrum där bussen kom in till träningslokalen (10 minuter bort eller nått) för att inte komma alldeles för sent. Han trodde jag var helt kass på att läsa klockan. Haha!

Och appropå klockan så hatar jag att komma försent. Vilket nog är tur för jag är också en obotlig tidsoptimist. Vilket betyder att jag oftast kommer ganska skapligt i tid.


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar