torsdag 13 september 2012

Smoothie och lekdejt

Nu har jag läst på mig en aning mer om Smoothie (stavas?) och köpt hem MASSOR med frukt och bär. Igår blev det en banan-äpple-nektarin-havregrynssmoothie. Väldigt god! Och mer mättande än vad jag trodde att den skulle bli.

Sebastian fick fråga sin bästis J på förskolan igår om de skulle leka på eftermiddagen. (total lycka från båda barnen när de fick fråga varandra och sen också leka efter förskolan) Och för nästan första gången fick jag uppleva det där som jag har hört andra föräldrar prata om, föräldrar till lite större barn alltså, ett lugnt samtal medan barnen leker. Helt otroligt!

Okej, det blev en del gnabb emellanåt. Men de löste problemen sinsemellan och vi behövde bara rycka in nån enstaka gång.

Idag funderar jag på en smoothie med kiwi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar