lördag 19 januari 2013

Om du tar dig en funderare, vad kommer du fram till då?

Tänk över de saker du gillar coh inte gillar att göra. Du kom på några saker va? Bra.

Tänk nu efter varför du tycker som du gör om dessa saker. Du får inte svara för att jag gör det. Det är inget giltigt svar.

Jag tycker om att laga mat, för det mesta. Det går i perioder det där, men för det mesta gillar jag det. Varför? För att jag förknippar mat med gemenskap. Jag är inte uppvuxen med att alla äter på olika tider (förutom frukosten) utan att alla satt vid bordet, åt och pratade om dagen. Och när vi alla hade ätit upp och det var dags att verkligen ta tag i de där tråkiga läxorna gjorde vi det oftast vid köksbordet när mamma eller pappa plockade undan och gjorde rent i köket.

Hela köket och atmosfären där betyder gemenskap och familj för mig.

Vad jag inte tycker om är att handla kläder. Inte på riktigt. Och inte till mig själv. Det är roligt att handla kläder till barnen men tanken på att jag själv måste ha kläder, gå och prova och allt det där. Nej, det är ytterst sällan jag tycker det är roligt. Och de få gångerna det är det, så är det inte kläderna utan sällskapet som gör det roligt.

Vad gillar du? Och vad gillar du inte?

2 kommentarer:

  1. Asmånga av mina saker jag gillar att göra motiverar jag med "för att jag vill göra andra glada/imponerad/vara duktig" osv. INTE BRA!

    SvaraRadera
  2. Har väldigt många saker också. Flera saker jag gillar av den anledningen mer än att jag gillar det för min egen skull faktiskt.

    Det är ganska sjukt...

    SvaraRadera