tisdag 12 februari 2013

Sociala familjen

Vanligt scenario en vardagskväll:

Hampus får välling och har läggdags vid klockan 18. Sebastian gosar med mig ett tag innan det är läggdags för honom vid 19.

Gubben hamnar framför nått dataspel med tankar när han lägger Hampus och är fast där ett bra tag. Jag hamnar efter att ha lagt Sebbe framför tvn, datorn eller gör något som helst är stillasittande. Typ vika tvätt.

Vi är alltså på varsin våning på huset. Sociala? Not so much...

Att jag sen går och lägger mig mellan 20-21 gör ju inte saken så fruktansvärt mycket bättre, men alltså... Nån gång i framtiden kommer jag ju orka vara vaken längre. När jag tagit sönder datorerna, mobilerna och tvn kanske?

På tal om det, snart är det go'natt för mig.

2 kommentarer:

  1. Typ likadant för oss. Fast just nu följer vi 7:e säsongen av Dexter (WOOHOO!) så då är vi sociala minst en timma varje kväll. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Skönt att höra att vi inte är ensamma.

    Jag har ännu inte hunnit till Dexter, men snart så. ;-)

    SvaraRadera