tisdag 26 mars 2013

Föräldrar till mulliga barn se hit!

Alltså, nu ska inte det här inlägget handla om mulliga barn. Eller nått som egentligen rör vikt. Det är bara det att Hampus aka matvraket ska snart börja förskolan och behöver utöka sin utegarderob en aning för att kunna leka utan hinder.

Såattee... Stövlar? Gummistövlar, kängor eller vilka skorbeklädnader som helst som går över vristen och vaden. Eller egentligen över forryggen också. Alltså, skor generellt då.


Han är en aning för knubbig för det skoutbudet som finns i våran lilla stad. Och nu undrar jag alltså om det är fler föräldrar som har samma problem som jag, skorna är för smala! Och hur de lyckats lösa det.

Är du en av dem? Snälla, dela med dig! För jag har verkligen försökt med flera märken, skokedjor, gå upp i storlek och annat. Men inget fungerar. Att gå upp tre storlekar för att skaftet inte ska klämma på vaden är inte direkt vad jag kallar en bra lösning.

Pretty pretty please with a cherry on top!?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker byxor är ett stort problem, även om jag köper 2 strl för stora kan dom vara tajta på fel ställen.

    SvaraRadera
  2. Det kan vara samma här, även om jag tycker att utbudet hos oss är bättre på kläder. Oftast är bredare, fylligare kläder - bredare på fel ställen. Midjeresåren kan antingen vara som för en betydligt mindre storlek eller nästan hel obefintlig.

    Lite lagom hade varit bra!

    Har du hittar något speciellt märke som är bättre än något annat?

    SvaraRadera