måndag 29 april 2013

Det här med att vara sjuk och småbarnsförälder?

Vem var så dum och kom på den ekvationen? Det går ju inte alls ihop. Inte. Ett. Dugg.

För att göra tillvaron lite spännande så bestämde min kropp sig för att utveckla snor i sånna mängder att huvudet nästan har sprängts i helgen. Och feber om kvällarna. Bara om kvällarna, WTF?? Kunde det inte ha skippats helt och hållet då? Onödigt, helt och hållet onödigt.

Desutom är den här veckan ingen bra vecka att vara sjuk på, det är nämligen ingen idé att vara hemma och krya på sig. Inte när jag på köpet får ta hand om två småglin också. Missförstå mig rätt här, det är inte att jag inte vill umgås med barnen utan jag tar gärna varje chans jag får. Men att vara sjuk, ensam med barnen och få det att fungera utan diverse sammanbrott och hopp om att kunna vila sig det finns liksom inte.

Inte med mitt tjuriga humör som dyker upp lagom efter fem minuter av barnens hojtande och skrikande. Så vad gör en småbarnsförälder som behöver vila en aning?

Joo, trycker i sig Alvedon och åker till jobbet. Håller avstånd till alla jobbarkompisar och spritar så fort tillfälle ges.

Trevlig måndag på er, må snoret hålla sig på avstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar