måndag 15 april 2013

Huvud, axlar, knä och tå. Knä och tå!

Idag är det dags för inskolning för Hampus. Spännande! Han känns så stor och så liten på samma gång. Men förutom det ska hela familjen till världens bästa BVC-sköterska. Vägning och mätning för båda grabbarna.

Det ska bli kul att se hur mycket Sebbe växt på längden, för han klagar nästan varje dag på växtvärk i benen. Och byxor efter tröjor efter strumpor krymper och läggs åt Hampus-högen.
Medan Hampus bara blir knubbigare och knubbigare, ja längre också. Men hans moster har rätt i det nyliga mytade utrycket: Hampus fyrkant!

Jag gissar att det kommer bli en del frågor om vad barnen har lärt sig, och då kan jag ju meddela att Hampus nu har fattat var näsan är och vad den kallas - näda! Med ett finger upp i näsan och sen halvkvävt säga näda är han överlycklig att han hänger med på våra ramsor numera. Helst ska han också stoppa upp ett finger i våra näsor och säga näda.

 
Om Sebbe ska måla figurer blir det svårare att visa att han kan, han vill nämligen inte måla sånt. Han kan, det har jag bildbevis på. Men viljan mot att måla figurer överhuvudtaget är stort. Det lär dröja ett tag innan jag kan fylla mina väggar på jobbet med teckningar som berättar olika historier. Men det kommer, det kommer....


Vårat gummistöveldrama fick ett lyckligt slut i alla fall. Eftersom Sebbe också var en aning fyrkantaktig så hade jag hittat stövlar till honom som var tillräckligt breda för att Hampus ska kunna använda dem nu. LYCKA!

(Alltså, jag har lite bråttom, så det blir inga nya bilder just nu...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar