måndag 15 april 2013

Vi överlevde!

Jodå, det var inte alls så farligt med BVC-besök och förskoledebut, trots att det blev en spruta för Hampus som vi inte räknat med.

Jag bestämde mig för när jag kom hem efter debuten att sova en stund med Hampus, inte för att jag somnade men förstår du hur skönt det var att få ligga ner och blunda efter en sån natt som vi haft inatt? Hampus fick komma in till oss vid tjaa, 23-nånting tror jag att det var. Kanske 22-nånting. Är lite osäker. Och sen skulle han ha kontakt med både mig och gubben - samtidigt. Med andra ord, hade jag inte en fot på mig så hade jag en hand eller ett huvud.

När jag klev upp i morse hade jag snudd på nackspärr och Hampus låg i Pippi-stil. När gubben vaknade till ett tag senare hade Hampus tryckt sig tätt intill honom och han vaknade av att han fick stödja sig med en arm på golvet. Hur härligt är inte det på en skala, va!?

Hur som helst, det blev en snabbvisit på förskolan idag eftersom vi hade BVC-besöket också. Alltså tog jag inga kort. Det blev bara lek, mat och en vurpa från en klätterpall. En vanlig dag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar