fredag 24 maj 2013

Har jag tappat några vänner på grund av mina värderingar?

Det slår mig ibland att vänner som jag en gång hade bra kontakt med inte längre hör av sig så som förut. En del vänner hör av sig mer, så jag säger inte att jag är utan vänner helt och hållet. Men jag är förvånad över att det kan växla så fort.

Jag vet att det delvis beror på att livet tränger sig på, alltså att vi alla har mycket i våran egen vardag att det är svårt att hinna med något mer än det som är absolut nödvändigt. Vi har haft det så ett tag så därför vet jag hur snabbt tiden tickar på vid sånna perioder och hur gärna man än vill så hinnar men inte med.

Jag tror också att det delvis beror på mina (min familjs) värderingar. Jag märker att det kan ha ett samband med det eftersom desto tydligare vi är med vårat tänk desto större blir avståndet till en del av vännerna. Den biten sårar mer än vad jag skulle vilja erkänna. För det är inte jag som tar avstånd för att inte jag för medhåll utan det är dem som tar avstånd.

Men det är väl så det märks vilka som är trogna? Trots att vi inte håller sams menar jag.

För att inte fel personer ska känna sig träffade så får jag nog lägga till att jag även har vänner med en sån vänskap att vi kan vara ifrån varandra långa perioder och sen när vi träffas är det som att tiden därimellan aldrig ägt rum. Som om det var igår vi träffades, att det bara hänt lite extra mycket på kvällen innan som vi måste gå igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar