onsdag 1 maj 2013

Rödavinbärsbuskegrävande och planterande!

- Kan vi dumpa av ungarna hos er när vi handlar?
- Javisst (okej, hon skrev lite till men jag har glömt vad..)

Ungefär så smsade jag och min mamma i söndags, sagt (eller skrivet) och gjort. Ungarna dumpades av hos mina föräldrar, Hampus tjurade i ungefär tre sekunder. Den tiden det tog för oss att gå genom dörren lite snabbt och stänga den.

Ja.

Sen åkte jag och gubben till en trädgårdsaffär för att kolla upp några saker (vi har vinbärsbuskar som är sjukt stora och som jag fruktar sluta bära ha ha ha... om vi inte tar hand om dem snart) och köpa lite finfint till trädgården.

Alltså är jag nu en expert i hur vinbärsbuskar ska klippas . Ja, för det var det jag frågade om alltså. En buske inhandlades för att ersätta den som... Öh, den dog. Hur vet jag inte. Ett år fanns den, året därpå var busken borta. Bokstavligt talat! Någon (haren?) hade nog ätit upp den under vintern.

Och i måndags passade jag på att plantera både blommor och buske på kvällen med barnen i släptåg. Roligast var att gräva gropen till busken. Och att ösa jord. Så pass roligt att Hampus snetände och försökte ösa ur jorden ur bunken/hinken/vad-det-nu-heter där vi planterade blommorna, när vi var klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar