måndag 27 maj 2013

Tidigt en måndags mooorgooon...

(Nu tänkte jag på den där visan som brukar sjungas vid julgransraskningar: Så göra vi när vi tvättar våra kläder.)

Jag lärde mig något nytt i helgen, att jag inte tycker att det är värt besväret att rota runt bland gamla kläder för att kunna göra ett fynd eller två. Nya kläder alltså. Att köpa second hand är något annat. Det var Tolvskillingsmarknad i stan i helgen och då brukar affärerna (kläder, skor, pryttlar) sänka priset på lite grejer inne i butiken eller kanske stå utanför med "gammal skräp" och sälja extra billigt. Priser som nästan matchar de där köp- och säljgrupperna på Facebook.

Men jag gillar det inte längre, tycker som sagt inte att det är värt stressen att stå och rota i lådor för att jag ska fynda. Jag fick visserligen ta i ett par bra fynd i helgen, men alla av dem var köpa inne i butikerna (några av dem med marknadspriser men ändå), som flera par tröjor och byxor till Sebbe för knappt några pengar alls. I vanligt pengamått mätt.

Medan jag vimsade runt på stan så hade mina grabbar det suveränt hos sin mormor och morfar, de älskar verkligen att åka dit. Och snart är Hampus så pass stor att de inte behöver rensa varje rum på prydnadssaker heller. Hehehehe... Och vet du vad? Efter barnen var där och jag gick själv i stan kunde jag fixa de där färgerna till Hampus byrå!

Jag fick lite bekräftat att jag typ inte kan ett skvatt om sånna här saker för när jag nästan var helt klar med min beställning av färgprover sa jag vad de skulle användas till, då stelnade färgtanten till och sa att jag inte alls skulle ha den färgen hon tagit fram utan en helt annars slags färg. Hoppsan! Ja, jag kan ju alltid hoppas att någon annan kom in precis efter mig och fråga efter exakt de där kulörerna hon blandade till åt mig.

Nu ska jag leta efter häftiga knoppar till lådorna, de ska vara färgglada och spralliga helst i ton med turkost, rosa, gult, orange och grönt. Några tips på vart jag ska leta?

2 kommentarer:

  1. Åhléns har bra knoppar! Och Lagerhaus.

    SvaraRadera
  2. Tack! En tripp till Kalmar blir det med andra ord. =)

    SvaraRadera