lördag 20 juli 2013

Varför denna fascination av bröst?

Jag anar att vare sig du har en snopp eller en snippa mellan benen så har du någon gång fått leda blicken som tittar på dig från en viss punkt på kroppen upp till ögonen? Det händer mig lite då och då, inte så mycket längre men det händer.

För egen del så är det brösten som ska spanas in. Eller en finne (jag har fått en förskräckligt massa finnar nu ett tag, jag vet varför och det stör mig en aning men mer om det nån annan gång). Och så får jag liksom säga något eller göra något som en avledande manöver så att blicken hamnar i ögonhöjd istället.

Hur som helst, så verkar vi inte vara ensamma om det. Vi människor menar jag. Fast i djurvärlden spanar de in potentiella partners så där. Stora horn betyder bra anlag eller fötter som är mer attraktiva ju mer blåa de är.
Bilden är lånad från FB-gruppen I fucking love science!
Vi är inte så olika djur som vi ibland hävdar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar