fredag 20 september 2013

På hedersord

Förra året fick jag frågan om jag ville följa med till Ullared med en kompis jobb. Jag tror inte att jag var sen med att tacka ja precis. Om man shoppar smart (inte slänger ner allt i vagnen) så kan man komma väldigt billigt undan vad gäller kläder, leksaker och om jag fattat rätt ridgrejer. Jag rider ju inte själv men det brukar vara en sån där grej som folk tar upp när de berättar om sin shoppinglista.

Det roliga med resan, så här i efterhand, var att under vägen dit berättade kompisen om en "gäst" som handlade otroligt mycket. Tog upp sjukt mycket plats i både bussen och i bagaget. Och vi var helt eniga om att ska man handla så mycket så kanske man ska ta en egen bil, för att inte ta de andras utrymme. Då är det bara sig själv man stjäl utrymme ifrån. Vi skrattade nog gott åt det hela också om jag minns rätt.

Öhm.. Vi kan säga att den lärdomen inte riktigt gick in när jag gick shoppingcrazy på julklappar.


Till mitt försvar måste jag säga att det endast är tre grejer som var skrymmande och som tog plats, resten gick att knöla ihop väldigt bra. Och om jag blir medbjuden på bussresor någon mer gång så kan vi lugnt påstå att jag kommer att lägga band på mig.

På hedersord. Lovar. Typ.

2 kommentarer:

  1. Ååååhh!

    Hur frisk är man när man får dåndimpen och lääängt av att se en sån här bild?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill svara frisk, men är osäker på om det minskar mina egna chanser att blir medbjuden på bussresan igen då. ;-)

      Radera