torsdag 30 januari 2014

Brukar försäkringsbolag förhala?

Det har varit ganska tyst här i bloggen ett tag, anledningen till det är såklart att livet har kommit emellan med älgkliv men också den här jobbiga resan som vi håller på och gör. Det har blivit många telefonsamtal på sistone och inte ett enda av dem har slutat med att någon part känner sig tillfreds.

Det är otroligt jobbigt. Jag blir otroligt trött och matt och vill inget hellre än få ett avslut på det här. Just nu känner jag att även ett negativt (för oss) besked är ett bra besked, för då kan vi gå vidare. Just nu står vi bara och trampar och jorden under mig är lite tillplattad som jag känner mig.

Vad ska vi göra? Brukar försäkringsbolag förhala beslut så att den tredje parten tröttnar och slänger in handduken? Att vissa företag gör så, det är helt klart sant. Men försäkringsbolagen? Är inte de tänkta att vara opartiska? Varför får jag nu känslan av att de inte är det? Hur tillmötesgående de än har varit mot mig.

Som vanligt blir det många frågor i huvudet när inga svar kan ges.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar