fredag 31 januari 2014

Många böcker små

Köpte böcker hräom veckan, en till bokklubben, en bara till mig och en till Sebbe. Än så länge har jag bara gett mig på två av tre böcker. En on liten handling och Värsta prutten, Lolly!

Vad jag skrattade när jag läste om Lolly och hennes pruttande! Hade bett gubben att demonstrera armhålepruttandet för Sebbe innan vi började läsa boken, för att han skulle få veta vad det är. För trot eller ej, även om vi alla skrattar gott åt ickeluktandepruttar så har vi aldrig introducerat barnen i pruttande med armhålan. Jag vet inte ens hur en ska göra.


Formatet på boken var väl kanske inte den bästa, storpocket eller mjuk liten bok eller vad man ska kalla det. Den blev väldigt lätt att tappa bort hur som helst och vi har nu letat efter boken i flera dagar! Sorgen..

Den andra boken som jag har börjat med är som sagt En ond liten handlig. Jag har förstått att Elizabeth som skrivit boken gjort en hel del böcker i samma serie. En deckare, kriminalare. Tjock är den också. Sååå tjock. Men som tur är har den lite större text och bra med marginaler. Så även jag som läser otroligt sakta får chansen att vända blad i skaplig takt.

Så snart som jag har kommit en bra bit in i boken, eller efter nästa bokcirkelträff, så ska jag börja med Med känsla för barns självkänsla. Det känns som en väldigt nyttig bok för mig att läsa nu när båda ungarna börjar kämpa sig fria på olika sätt. Jag hänger liksom inte med! Och måste bli knuffad i rätt riktigt känner jag. Hoppas bara att Petras bok är lite insiktsfull och proppad med aha-upplevelser som hennes blogg är!

Inte hittat den än, kolla här: petrakrantzlindgren (en annan du)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar