torsdag 24 april 2014

Nu vet jag vad självständighet betyder.


Många av mina vänner ser mig som självständig. Jag flyttade hemifrån ganska tidigt (inte så att jag bodde själv, men jag fick själv ansvara för att jag fick mat i mig varje dag, hade rena kläder och så vidare). Jag valde att gå på ett gymnasium på en annan ort för att komma ifrån alla "gamla kompisar", få börja om på nytt.

Men jag vet inte om jag riktigt kan hålla med om att jag var så självständig, under tiden fram tills nyligen, som jag tidigare framhävt. Inte så att jag rackar ner på mig själv och säger att jag egentligen bara var nått slags bihang, nej inte alls! Utan att det är först efter att jag släppt på de där förbaskade måstena som jag upptäckt vad det innebär att vara självständig.



Kanske kommer min definition av självständighet att utvecklas och ändras fler gånger under min tid. Det ska verkligen bli spännande att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar