tisdag 20 maj 2014

Premiär på ALV!

I helgen som var, hade jag och barnen premiär på ALV (Astrid Lindgrens Värld för den som inte vet). Det är en av våra favoritplatser och de senaste åren (om det är andra eller tredje året nu har jag redan glömt bort) har vi köpt årskort för att kunna åka dit extra många gånger.

Vi har inte så långt dit som tur är.

Hur som haver..

Barnen lekte och jag kunde för det mesta sätta/ställa mig i närheten och låta dom leva rövare. Den store klarar sig nästintill helt själv och den lille är så självständig i sin personlighet att han knappt bryr sig om jag är i närheten eller inte. Speciellt inte när han har stenkoll på var de har traktorn de får klättra på.

Som traditionen bjuder på är de första besöken mest springande hit och dit för att hinna med så mycket som möjligt, barnen blir helt hyper och vill göra allt på samma gång. Besöket i helgen var inget undantag. Hehe..

Väl hemma tyckte jag att jag var stram om axlarna, det hade ju varit soligt men inte tänkte jag på att ta på mig solskydd.


Till nästa besök ska solkrämen packas ner i väskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar