tisdag 1 juli 2014

Exakt nu kan jag sluta undra

Tog med mig stora ungen till McDonald's igår för en middagsmuta. (behövde handla samt gå på en klädesaffär) Inte helt otippat mottogs förslaget med glädje... Det gäller alltså att välja sina mutor som det heter, eller nått.

I en blandning av jag-ska-vara-nyttig och nu-ska-jag-skippa-magknipen tog jag en "sidesalad" istället för pommes. Tog en tugga av sallad och upptäckte sedan något rött, något väääldigt rött som låg i salladen och skrek om sin närvaro åt mig. Fick efter lite om och men veta att det helt riktigt va rödbetor i salladen numera. Istället för morötter.

Trevligt tänker rödbetsälskaren.

Själv tänkte jag inte så mycket, inte mer än på den förbannade klåda som spred sig från öra till öra.


Så tjusigt röd efter ett McDonald's besök har jag nog aldrig varit.

Har länge undrat hur pass känslig för rödbetor jag fortfarande är. Behöver nog inte fundera längre. Allergisk - nepp. Överkänslig - ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar