onsdag 2 september 2015

Och så blev det september

September, månaden där löven skiftar färg. Det fortfarande är ljust om kvällarna (åtminstone i början och tillräckligt för att det ska kännas lite fjantigt men ändå nödvändigt att tända lampor på kvällen). Det är också månaden då jag fyller år, och en massa annat härligt folk som min farmor. Jag älskar min farmor och funderar ofta på varför jag så sällan tar mig tiden att vara tillsammans med henne mera.

I september blir även min minsting tre (!!!) månader. Det är inte klokt! Han känns så stor mot för bara så kort stund sen. Att växa drygt en centimeter i veckan (hitintills) gör ju sitt också.

Förutom maj är nog september en av mina favoritmånader. Allt känns nytt igen när färgerna skiftar. Nytt jobbår/skolår är påbörjat med massa möjligheter.

September är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar