tisdag 6 oktober 2015

Så jävla besviken

Jag har sagt till mig själv flera gånger att inte skriva upprörd. Men nu är jag så jäkla besviken. Och tydligen väldigt känslosam så det kvittar när jag skriver, alltid är det något. Suck.

Köpte en dammsugare för några veckor sedan. Trodde mig ha öppet köp på den och därför testat den i lugn o ro. Kommit fram till att den inte riktigt är för oss eftersom vi har hundar som fäller MYCKET hår.

Åker till butiken vid första tillfället som ges (vi har ju 10 mil till närmaste butik och det är billigare att köra dit än att skicka tillbaka med ombud). Får då reda på att vi "gått över tiden" med några dagar på det öppna köpet. Men även om vi inte hade gjort det så hade vi ändå inte fått lämna tillbaka - anledningen? Vi har använt dammsugaren.

Inte nog med att jag tagit fel på antal dagar sedan köp. Jag hade desutom mage att använda en dammsugare när jag testade den. I ett hem med djur.

Så du med djur hemma, se för fasen till att göra klart med butiken du handlar ifrån INNAN du köper/testar produkten. Det kan nämligen vara så att du INTE får byta om den inte är bra.

NetonNet ligger inte högst på min lista över bra butiker nu kan vi säga. Inte när de får mig att känna mig som ett fån, fick mig att börja tjuta på parkeringen (ja, jag är extra känslig nu med tanke på sömnbrist o allt men ändå, jag hade trots det haft nära till tårarna) eller när jag inte ens får testa produkterna jag köper i mitt egna hem.

Fler butiker jag bör akta mig ifrån? Vad är era erfarenheter om sånt här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar