onsdag 7 december 2016

Jag kan faktiskt betydligt mer än vad du tror

När män försöker övertala mig om att deras åsikt är bättre än min ser jag rött. Inte för att jag a l l t i d har rätt. Utan för att de gör det på ett sätt som höjer dem till skyarna medan jag ska tacka och ta emot för kunskapen jag just fått gratis.

Nähääeedu! Skulle inte tro det. Jag är väldigt kompetent och bra på mitt jobb. Jag har precis som alla andra människor vissa saker jag kan bättre och andra där jag har mer att lära. Det betyder i n t e att män har som uppdrag att "utbilda" mig. Min ålder har inte heller nånting med det här att göra, inte heller min livserfarenhet. Män ska helt enkelt ge fan i att sätta sig på sin höga häst i sånt som de inte har nått med att göra.

För det är män. Jag har väldigt sällan, kanske nån enstaka gång bara, blivit "upplärd" av en kvinna. När kvinnor vill visa mig ett för dem bättre arbetssätt eller liknande, så säger de faktiskt det. Jag tycker att det här fungerar bättre, för mig... Inget tjafs om att Nej, du ska göra så här istället.

Bara tyst med dig. 

Behöver jag hjälp eller råd eller lufta mina idéer med någon så frågar jag om det. Har jag inte frågat så håll bara tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar