onsdag 25 augusti 2010

Första dagen på dagis avklarad

Lilla grodans första dag på dagis gick tydligen kanonbra! *lättad* Han hamnade inte alls på den avdelningen som det sas från början (tydligen hade en annan "tjatat" till sig en plats på den avdelningen så min skrutt fick lämna sin plats för fridens skull) men jag tror det blir bra ändå.

Mannen min fick bra vibbar av fröknarna (ja, det är tydligen bara kvinnor) och barnen får leka med den andra avdelningen hur mycket de vill. (Skruttens kompis ska gå på andra avdelningen, typiskt!) Desutom så leker de ute ihop, äter ihop o vilar ihop. Så jag är inte orolig - längre.

På fredag ska jag äntligen följa med o träffa fröknarna o de andra barnen. Längtar som en tok! Kan vara sjukt nyfiken av mig, det erkänner jag. Hehe! Jag erkänner bara inte när jag väl ÄR nyfiken.

Skrutten hade fullt upp med att leka hela dagen, tydligen, o ville inte sitta still vid maten ens. Min vilding har inte tid för sånt, det har han inte haft på ett tag nu - alldeles för mycket att upptäcka runtomkring.

*längtar, längtar, lääängtar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar