söndag 4 november 2012

Shit, vad stora barnen känns nu!

Båda ungarna har egna rum, jaja - vi får se om det går att ha Hampus i eget rum, det är lite för tidigt att säga efter en natt. Men hur som helst. Just i natt hade de egna rum och jag kunde gå och lägga mig och läsa. Okej, jag fipplade med mobilen istället för att läsa i min bok. Men jag skulle ju kunnat läsa, och det är det som är grejen!

Så nu på morgonen kändes de så stora båda två, som att vi kommit in i nästa steg i familjelivet. Egna sovrum, vardag på ett annat sätt. Förstår ni hur jag menar?

Nästa steg är att Hampus slutar med nattmaten. Men om han är det minsta lik sin bror (hehehe, typ fruktansvärt lik redan nu!) så fortsätter han med nattmålet ett tag till. Tror att Sebbe var över 1,5 år när han slutade äta på natten. Vi får se. Jag hoppas ju såklart han slutar tvärt nu.

Han kunde iaf sova betydligt längre innan magen kurrade på honom, istället för mat runt 21-22 så åt han vid halv 2. Bra där ju!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar