onsdag 24 juli 2013

Sommarprojektet - staketbygge

Jag vet inte hur mycket ni vet om hur jag bor, men jag bor i direkt kontakt med en 70-väg. Inte sådär fruktansvärt kul när det är två småttingar som leker på trädgården eller när hundarna (jajustdet, har jag sagt att vi har två hundar för tillfället?) springer efter katten. Och vårat staket går precis uppe vid vägen med en tråkig och taggig häck utanför.

Nu håller vi på att flytta ner den ett par meter för att slippa laga staketet efter varje vinter när snömassan från plogbilen trycker sönder den lite varje gång och för att få bort barnen och grinden från vägen en liten extra bit.

Jag valde tydligen den lätta sidan att spetta på, fast jag tyckte ju att jag fick ta i en hel del ändå även om gubben tjattrade på om hur lätt det var jämfört med andra sidan av grusgången. Det märktes att vi hade lite olika typer av styrka (jag = ingen och gubben = massor) för jag fick häva mig på och från spettet för att få hålet större medan han bara vickade lite lätt på spettet. Jahopp, där märktes det vem av oss som är hål-van, eller?

Det nya nedflyttade staketet börjar ta form, all credit åt gubben som fixat nästan allt själv!
Ja, för jag spettade ju några hål ändå menar jag.
I bakgrunden syns också våran tax-säkrade grind. Fungerar fin-fint. Oftast.
Vi har pratat länge, och då menar jag läääänge, om att flytta ner staketet men det har alltid kommit något i vägen (bilarna till exempel) så du må tro att det är skönt att det äntligen håller på att bli av. Och det bästa av allt, med själva byggandet alltså avståndet till vägen är ju självklar, är att i samma veva kommer jag kanske få en ny torkställning också! YEEHAAA!

Måste sett otroligt roligt ut när vi häromkvällen drog fast några bräder till och nätet där mitt på trädgården för en hel del bilar saktade in mer än vanligt för att glutta på oss. Kanske tänkte de:

Har man inget att göra så kan man väl bygga ett staket mitt på trädgården...

Eller

Ska de skaffa får? Eller varför bygger de annars in en del av trädgården?

HAHAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar