torsdag 5 september 2013

Simskolepremiär

Vi har alltid gått på babysim med barna när det varit pyttesmå, och jag tror att det varit uppskattat av oss alla. Men tråkigt nog så fick vi ta ett lite längre uppehåll  för ett tag sedan och nu när det kändes dags att börja igen passade vi på att kolla på andra ställen.

I tisdags var det premiär för simskola med andra ord. En riktig skola. En sån där då inte föräldrarna får vara med - ojoj, du må tro att Sebastian kände sig stor! Det kan fortfarande slå mig att han är så stor som han är, ingen liten bebis längre. Och jag tror att alla barnen blev smått förälskade i som simlärare. De följde henne med blicken hela tiden och gjorde allt hon sa åt dem att göra. Det var fint att se att hon kunde ta sig tid med varje barn trots att det bara var hon, inga föräldrar, i vattnet.

Desutom lärde hon sig alla barnens namn på en gång! What!? Jag som alltid grymt imponerad av sånt, jag är ingen sån person som lär sig så många namn på en gång. Lååångt ifrån!

Så förutom några missöden som att när jag bokade tid så sa tanten på telefon till mig att vara där nästan en timme innan (hade vi verkligen inte behövt) och att jag var enda föräldern (nästan) som var ombytt för att vara med (hade tanten också sagt) gick det hur bra som helst!

Och nästa gång tänker jag sätta mig i bubbelpoolen under lektionstiden, så jäkla gutt kommer det att vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar