onsdag 25 september 2013

The circle of leaf (life)

Det här året har gått så jäkla snabbt! Snart har jag jobbat i ett helt år, sjukt. Jag började jobba i oktober förra året. Det var både svårt och väldigt roligt. Jag var ju inte hemma lika länge med Hampus som jag var med Sebbe och en del i det är för att jag fick erbjudande om ett jobb. Jag var annars arbetslös, hade blivit varslad sommaren 2011 från samma arbetsgivare som jag har nu. Lite märkligt sammanträffande ändå.

Om jag ser tillbaka på året som gått så har det, som vanligt, hänt mycket - både på jobbet och hemma i min privata lilla sfär. Vi blev med katt, Spindelmannen. Ett tag hade vi två hundar boende hos oss, idag är det bara en hund. Efter den lilla toppen har jag inte bara en som tjatar på mig om en till hund utan två. Sebastian kan fortfarande komma till mig och fråga var Nisse (jodå, hunden heter så) är och att han vill ha två hundar.

- Orux är så ensam annars!

Och hans far hejjar såklart på.

Vi har äntligen satt ner foten och bestämt oss för att rusta upp både invändigt och utvändigt på huset för att göra det säkrare för barnen att leka ute och för att kunna duscha utan att skålla sig. Därav staketbyggande i somras och besök av tre byggfirmor förra veckan. Nu återstår det att se vad banken säger om alla våra planer. Gulp!

Efter några perioder av knasigheter så känns det skapligt lugnt i tillvaron ändå. Jag slås många gånger av att jag älskar vardagen. Inte den stressiga delen när man har tider att passa eller barnen är vrålhungriga och i luven på varandra innan halvfabrikatsmat står på bordet för att sen bara petas i. Nej, jag pratar om det andra. Stunderna när man riktigt kan uppskatta de små grejerna. När lugnet har lagt sig. Vardagen.

Det ska bli spännande att se vad resten av det här året har att bjuda på.

2 kommentarer:

  1. Lite ovanligt att ha en årssummering i september... ;-)

    Jag uppskattar också vardagen. Många verkar få panik av att det är så mycket vardag, börjar boka in grejer hejvilt för att ha saker att se fram emot så vardagen blir lättare att härda ut. Så känner inte jag alls, jag trivs hur bra som helst med mycket vardag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan exakt ett år sedan som jag började jobba, kändes som ett nytt år då. =)

      Ja, och så vill jag ju vara lite udda också. ;-D

      Radera